بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران-ادارات هفتگانه آموزش و پرورش مشهد- سال تحصیلی 85-84 بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1165 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 200 |
بررسی رابطه بین اثر بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران-ادارات هفتگانه آموزش و پرورش مشهد- سال تحصیلی 85-84.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
فصل یکم : مقدمه پژوهش
1-1- عنوان تحقیق: 1
1-2- مقدمه . 1
1-3- بیان مساله: . 2
1-4- اهمیت و ضرورت پژوهش . 7
1-5- اهداف پژوهش: 9
الف- هدف کلی: 9
ب - اهداف جزئی:. 9
1-6- پرسشهای پژوهش: . 9
الف- اصلی: 9
ب- فرعی: 9
1-7- متغیرهای پژوهش: . 10
متغیر پیش بین: 10
متغیر ملاک:. 10
متغیر تعدیل کننده 10
متغیر کنترل 10
1-8- تعاریف علمی واژه ها:. 10
1-9- تعاریف عملیاتی واژه ها: . 14
فصل دوم : بررسی پیشینه پژوهش
مقدمــه. 16
الف- بررسی نظریهها 19
2-1- ارتباطات. 19
2-1-1- اهمیت ارتباطات. 19
2-1-2- تعاریف ارتباطات 22
2-1-3- فرآیند ارتباط 26
2-1-3-1- منبع 26
2-1-3-2- رمزگذاری. 27
2-1-3-3- وسیله 27
2-1-3-4- رمزگشایی. 28
2-1-3-5- دریافت کننده. 28
2-1-3-6- بازخورد 29
2-1-4- مسیر ارتباطات 29
2-1-4-1- ارتباطات عمودی. 29
الف- مسیر رو به پایین. 29
ب- ارتباطات رو به بالا. 30
2-1-4-2- ارتباطات در سطح افقی. 31
2-1-5- مدل ارتباطات. 32
2-1-6- اصول ارتباطات 35
2-1-7- ارتباطات سازمانی از دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت 38
2-1-7-1- دیدگاه کلاسیکها در مورد ارتباطات:. 38
2-1-7-2- نظریه نئوکلاسیکها و ارتباطات 40
2-1-7-3- دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات. 40
2-1-7-4- دیدگاه اقتضایی و ارتباطات 41
2-1-7-5- دیدگاه مراودهای یا تعاملی در مورد ارتباطات. 41
2-1-8- اثربخشی در ارتباطات میان فردی . 42
2-1-9- ویژگیهای اثربخشی. 43
2-1-9-1- گشودگی. 43
2-1-9-2- همدلی 45
2-1-9-3- حمایتگری. 46
2-1-9-4- مثبت گرایی. 46
2-1-9-5- تساوی 47
2-1-9-6- همانندی تشابه با هم» و تخالف با هم» 47
2-1-10- موانع ارتباطی 48
2-2- قدرت 61
2-2-1- اهمیت قدرت. 61
2-2-2- تعاریف قدرت 62
2-2-3- قدرت در سطوح مختلف سازمان . 65
2-2-3-1- قدرت در سطح عمودی 65
2-2-3-1-1- منابع قدرت مدیران ردهی عالی سازمان. 66
2-2-3-1-2- منابع قدرت مدیران رده میانی سازمان. 69
2-2-3-1-3- منابع قدرت مدیران ردهی پایین سازمان 69
2-2-3-2 - قدرت در سطح افقی 71
2-2-4- روابط قدرت. 72
2-2-4-1- رابطه صف و ستاد. 73
2-2-4-2- تشکیل دستهها و ائتلاف. 74
2-2-5- منابع قدرت بر اساس پژوهشهای فرنچ و راون 75
2-2-6- انواع رویکردها به قدرت 77
2-2-6-1- راسل و قدرت:. 78
2-2-6-2- هیکس، گولت و قدرت: 79
2-2-6-3- گالبرایت و قدرت: 81
2-2-6-4- اتزیونی و قدرت: 83
ب- پیشینه پژوهشهای انجام شده . 85
2-3- پژوهشهای پیرامون ارتباطات سازمانی 85
2-3-1- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور:. 85
2-3-2- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور: 89
2-4- پژوهشهای پیرامون منابع قدرت . 99
2-4-1- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور. 99
2-4-2- پژوهشهای انجام شده و در خارج از کشور 108
نتیجه گیری کلی 121
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- جامعه آماری. 123
3-2- گروه نمونه . 123
3-3- روش و طرح نمونهبرداری. 124
3-4- حجم نمونه. 124
3-5- ابزار گردآوری دادهها 125
3-5-1- پرسشنامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی 126
3-5-2- پرسشنامه منابع قدرت شرایخیم و هینکین» 127
3-6- تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه. 128
3-6-1- روایی. 128
3-6-2- اعتبار 128
3-7- نوع مطالعه (روش گردآوری دادهها-. 131
3-8- طرح پژوهش و روش تجزیه و تحلیل دادهها 131
فصل چهارم : یافتههای پژوهش
مقدمــه 133
تبدیلهای انجام شده بر روی متغیرها جهت تغییر مقیاس:. 134
4-1- توصیف دادهها:. 135
4-1-1- توصیف مولفه های منابع قدرت:. 135
توصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مدیران: 138
4-1-2- توصیف مؤلفههای اثربخشی ارتباطات سازمانی. 126
4-1-3- توصیف سایر دادهها. 154
4-2- تجزیه و تحلیل دادهها بررسی فرضیات. 158
4-2-1- نتایج و یافتههای سوالهای پژوهشی 158
فصل پنجم: تفسیر و استنتاج نتایج پژوهش
5-1- تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش. 178
5-2- محدودیتهای پژوهش . 191
5-3- پیشنهادها. 192
5-3-1- پیشنهاد به برنامهریزان:. 192
5-3-2- پیشنهاد به پژوهشگران : 193
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-1: منابع قدرت مدیران ردهی پایین سازمان 70
جدول 2-2- اولویت شایستگیهای مورد نیاز مدیران تربیت بدنی 92
جدول شماره 2-2-: مقایسه شایستگیهای مورد نیاز مدیران و کارآموزان تربیت بدنی. 96
جدول شماره 2-3- مقایسه شایستگیهای مدیران باشگاههای ورزشی 97
جدول شماره 3-1: امتیاز گزینههای مختلف در روش پنج گزینهای 126
جدول شماره 3-2: امتیاز گزینههای مختلف در روش پنج گزینهای 127
جدول 3-3 : دستهبندی سوالهای پرسشنامه منابع قدرت 127
جدول 4-1-1- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت پاداش. 135
جدول 4-1-2- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت اجبار. 136
جدول 4-1-3- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت قدرت قانون 136
جدول 4-1-4- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت تخصص 137
جدول 4-1-5- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت مرجعیت 138
جدول 4-1-6- جدول توزیع فراوانی منابع قدرت سازمانی 139
جدول 4-1-7- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت پاداش. 141
جدول 4-1-8- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت اجبار. 142
جدول 4-1-9- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت قانون. 143
جدول 4-1-10- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت مرجعیت. 144
جدول 4-1-11- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت تخصص. 145
جدول 4-1-12- میانگین و انحراف معیار ارتباطات اثر بخش. 146
جدول 4-1-13- میانگین و انحراف معیار بازخورد 147
جدول 4-1-14- میانگین و انحراف معیار تعدد کانالهای ارتباطی 147
جدول 4-1-15- میانگین و انحراف معیار اثربخشی ارتباطات سازمانی 148
جدول 4-1-16- جدول توزیع فراوانی ارتباط اثربخش 149
جدول 4-1-17- جدول توزیع فراوانی بازخور. 150
جدول 4-1- جدول توزیع فراوانی تعدد کانالهای ارتباطی. 151
جدول 4-1-19- جدول توزیع فراوانی اثربخشی ارتباطات سازمانی 152
جدول 4-1-20 جدول توزیع فراوانی مولفه اثر بخشی غالب. 153
جدول 4-1-21- جدول توزیع فراوانی رشته تحصیلی 154
جدول 4-1-22 میانگین و انحراف معیار سنوات خدمت 155
جدول 4-1-23- میانگین و انحراف معیار سابقه مدیریت. 156
جدول 4-1-24- جدول توزیع فراوانی مدرک تحصیلی 156
جدول 4-2-1- ضریب همبستگی بین منبع قدرت پاداش و اثر بخشی ارتباطات سازمانی 158
جدول 4-2-2- ضریب همبستگی بین منبع قدرت اجبار و اثر بخشی ارتباطات سازمانی 159
جدول 4-2-3- ضریب همبستگی بین منبع قدرت مرجعیت و اثر بخشی ارتباطات سازمانی160
جدول 4-2-4- ضریب همبستگی بین منبع قدرت تخصص و اثر بخشی ارتباطات 160
جدول 4-2-5- ضریب همبستگی بین منبع قدرت قانون و اثر بخشی ارتباطات سازمانی 161
جدول 4-2-6- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت پاداش به تفکیک رشته تحصیلی162
جدول 4-2-7- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت اجبار به تفکیک رشته تحصیلی. 163
جدول 4-2-8- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت قانون به تفکیک رشته تحصیلی164
جدول 4-2-9- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت مرجعیت به تفکیک رشته تحصیلی164
جدول 4-2-10- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت تخصص به تفکیک رشته تحصیلی165
جدول 4-2-11 - ضریب همبستگی بین منابع قدرت و سابقه مدیریت 168
جدول 4-2-12- ضریب همبستگی بین منابع قدرت و سنوات خدمت 170
جدول 4-2-13- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه یک 171
جدول 4-2-14- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه دو 172
جدول 4-2-15- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه سه 173
جدول 4-2-16- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه چهار. 174
جدول 4-2-17- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه پنج . 175
جدول 4-2-- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه شش 176
جدول 4-2-19- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه هفت 177
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1-1- نمودار میلهای منابع قدرت سازمانی. 139
نمودار 4-1-2- نمودار میلهای منبع قدرت پاداش 141
نمودار 4-1-3 نمودار میلهای منبع قدرت اجبار. 142
نمودار 4-1-4- نمودار میله ای منبع قدرت قانون. 143
نمودار 4-1-5- نمودار میلهای منبع قدرت مرجعیت 144
نمودار 4-1-6- نمودار میلهای منبع قدرت تخصص. 145
نمودار 4-1-7- نمودار میلهایارتباطات اثربخش. 149
نمودار 4-1-8- نمودار میلهای بازخور. 150
نمودار 4-1-9- نمودار میلهایتعدد کانالهای ارتباطی 151
نمودار 4-1-10- نمودار میلهای اثربخشی ارتباطات سازمانی 152
نمودار 4-1-11- نمودار میلهای مولفه اثربخشی غالب 153
نمودار 4-1-12- نمودار میلهای رشته تحصیلی. 154
نمودار 4-1-13- نمودار میلهای مدرک تحصیلی. 157
پیوستها
عنوان
1- پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی
2- پرسشنامه منابع قدرت
3- معرفینامه و مجوز جهت فعالیتهای میدانی
4- محاسبات آماری
بخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران-ادارات هفتگانه آموزش و پرورش مشهد- سال تحصیلی 85-84
قدرت ,جدول ,ارتباطات ,منابع ,نمودار ,منبع ,منابع قدرت ,منبع قدرت ,جدول توزیع ,ارتباطات سازمانی ,توزیع فراوانی ,جدول توزیع فراوانی ,بخشی ارتباطات سازمانی ,آزمون کروسکال والیس ,برای بررسی منابع